Sunday, August 21, 2011

JaNGaN TaKuT TeRBaNG TiNGGi....

''berkali aku jatuh ..aku tetap mahu terbang kembali .. walau parah menanti aku tak takut kerna aku tak mahu jadi pengecut ''

seringkali mendengar pepatah .. jangan terbang terlalu tinggi kerna takut jatuh nanti akan parah ataupun mati .. maybe meaning of that words is jangan terlalu mencuba atau letakkan harapan terlalu tinggi kelak nanti tak berjaya pasti akan melukakan hati ataupun tidak mampu untuk bangun lagi .. tapi sampai bila harus takut ~ atau kita seorang yang pengecut ! contoh ~ bila putus cinta kadang2 takut untuk terus mencuba lagi mencari cinta yg baru ,, kerna takut terluka lagi tapi sampai bila ~ sampai bila ! hingga kita keseorangan di hari tua kah ? heh ~ kesian ..

semua benda dalam dunia ni pasti ada risiko ..jika kita tak mencuba bagaimana nak merasai nikmat berusaha ~ bukankah hidup kita ni ibarat roda .. sekejap kita di atas sekejap kita di bawah ~ dan bukan kah bumi ini bulat .. sentiasa berputar pada paksinya .. mengapa terus dibuai oleh emosi yang sedih mendudu kerna pernah terluka atau pun jatuh .. kalau kita ikhlas memimpin pasti kita sampai ke pulau bhgia .. adakah orang tak pernah mengalami kekcewaan di dunia ini ? tidak ada satu pun .. maybe sedikit atau teruk ! jangan fikir bila kita jatuh kita tak mampu bangun cuma kita yang tak mahu !so terbang lah setinggi mana yang kamu inginkan jangan pernah takut akan jatuh .. kerna itu lumrah .. dan kamu akan tahu betapa pentingnya orang2 sekeliling yg sentiasa menemani disaat kita mula ingin terbang tapi jatuh .. dan kita cuba lagi terbang ~ akhirnya berjaya .. tapi orang tu sentiasa adaa ..wpun kita dah terbang setinggi2nya ... siapakah ? .. setiap kehidupan pasti ada satu cahaya !

''aku tetap akan membawa cahaya walaupun kemana aku pergi ..kerna setiap org ada cahaya ..cuma orang yg hidup dalam kegelapan dia tak pandai menyalakannya ..''
bila saya terduduk saya memerlukan seseorang untuk membantu saya supaya terus berdiri ..jika saya rebah tersungkur kekadang saya memerlukan teman membantu saya bangun .. bila saya jatuh dari terbangan saya .. saya amat memerlukan sayap utk kembali terbang di awangan

No comments:

Post a Comment